Het aantal parkings op en rondom luchthaven Schiphol is in de afgelopen jaren flink opgelopen . Veel van deze parkings zijn zeer betrouwbaar en voldoen aan hoge kwaliteitseisen. Zaterdag 8 december 2012 bewees het programma Kassa echter weer dat bij het uitzoeken van een parking voorzichtigheid geboden is.
Kassa is een consumentenprogramma van de Vara. Bedrijven die in gebreken zijn gebleven worden onder de loep genomen en geconfronteerd met de klacht van de consument. In de meest recente aflevering van het programma werd een parkeerbedrijf bij Schiphol onder de loep genomen. De redactie van het programma zou diverse klachten hebben binnen gekregen over het desbetreffende bedrijf, Schipholparking24.
Boetes
De klachten over Schipholparking24 waren niet van de lucht. Diverse consumenten hadden na het achter laten van hun auto’s boetes ontvangen. Voor fout parkeren of te hard rijden. Kassa nam de proef op de som met een lokauto. Al snel kwam naar voren dat Schipholparking24 de auto’s niet op een beveiligd parkeerterrein parkeerde, zoals beloofd. Nee, de auto’s werden op bedrijventerreinen rond Schiphol neergezet. Parkeren was hier niet toegestaan.
Van het kastje naar de muur
Hoewel de gedupeerden onmiddellijk contact opnamen met Schipholparking24, gaf deze niet thuis. De consumenten werden van het kastje naar de muur gestuurd. Dit terwijl Schipholparking24 de boetes eigenlijk zou moeten vergoeden, zo schetsen de algemene voorwaarden. Veel van de consumenten kwamen bij Schipholparking24 terecht via de website Groupon. Deze kortingswebsite biedt diensten en producten aan tegen lage prijzen. Zij hebben inmiddels laten weten niet langer met Schipholparking24 samen te werken. Advocaat van Batenburg liet in Kassa tevens weten dat de gedupeerden in hun recht staan en het desnoods juridisch kunnen uitvechten.
De site ondervindt technische problemen.
Ask a question
Ask us anything you want